ZAŠTO VITATHLON?

What-Pace-Should-I-Run-Coach

„U zdravom tijelu – zdrav duh!“

„Mens sana in corpore sano“ je stara latinska poslovica koja se nalazi u pjesmi rimskoga autora Juvenala (Satira X, stih 356). Poslovica u svom izvornom obliku govori da jedino zdrav duh i zdravo tijelo trebamo tražiti (moliti) od Boga. Kasnije su ljudi spoznali kako te dvije stvari često idu zajedno te da možemo unaprijediti ili očuvati svoje fizičko i mentalno zdravlje pomoću tjelesnog vježbanja.

Kada govorimo o Vitathlonu, govorimo o dobrobitima tjelesnog vježbanja za čovjekovo zdravlje, te možemo istaknuti dva glavna cilja: jedan je unapređenje općeg zdravstvenog statusa, a drugi je prevencija bolesti.

Od najranije životne dobi, zadatak tjelesnog vježbanja je pozitivno djelovati na rast i razvoj organizma te funkcionalnih sposobnosti organskih sistema. Nadalje, poticati pravilno držanje tijela, razvijati higijenske te prehrambene navike, ali svakako unaprijediti međuljudske odnose.

A mature woman stretching before a run

“U zdravom tijelu, zdrav duh!”

Suvremeni način života često donosi simptome anksioznosti i stresa na koje većina osoba nisu imune. Glavni čimbenik kod kratkotrajnih promjena raspoloženja je tjelesno vježbanje ili rekreacija; kroz uživanje i zadovoljstvo u aktivnostima koje obavljamo (u društvu) pokušavamo doći do ključnih elemenata za psihičku dobrobit, a same aktivnosti nam barem neko vrijeme misli udaljuju od problema.

Kada govorimo o dobrobitima za pojedinca moramo spomenuti uzročno–posljedičnu vezu koju ima tjelesno vježbanje na psihofizičko zdravlje. Povećanjem snage, izdržljivosti (općenito unapređenjem kondicije) ili smanjenjem tjelesne težine (ili drugih tjelesnih nedostataka poput lošeg držanja, nepravilnih nogu…) pojedinac dobiva bolje mišljenje o samom sebi što povećava percepciju vlastitih mogućnosti i sposobnosti, a samim time dolazi do rasta samopouzdanja te dodatne motivacije za nastavak tjelesnog vježbanja što će mu omogućiti postizanje viših ciljeva.

Brojna istraživanja provedena na depresivnim ljudima (učenicima, studentima, radnicima) dokazala su da tjelesno vježbanje ima gotovo jednak učinak na zdravlje kao i psihoterapijske metode. U borbi protiv stresa vježbanje pomaže kao način izbacivanja negativne energije iz organizma. Vježbanje smanjuje nivo „hormona stresa“ – kortizola, a povećava nivo endorfina – hormona zaslužnog za osjećaj sreće i prirodne energije. Vježbanje odvlači pažnju od izvora stresa te  istraživači potvrđuju da redovito vježbanje smanjuje osjetljivost na stres, ali i olakšava borbu s već postojećim stresom.

7716_NordicWalking_ContentImage

Zaključak

Gledajući sve što se tjelesnim vježbanjem nastoji postići, možemo zaključiti da razvija funkcionalne, morfološke, motoričke, konativne i kognitivne karakteristike organizma djelujući sustavno na biološkom, zdravstvenom, odgojnom, obrazovnom, ekonomskom, rekreativnom i stvaralačkom polju ljudskih djelatnosti. Također možemo sa sigurnošću reći da tjelesno vježbanje podiže kvalitetu života pojedinca. Ovi izneseni zaključci slažu se sa podacima Svjetske zdravstvene organizacije, čija preporuka je svakodnevna tjelesna aktivnost  u trajanju od najmanje pola sata. Stoga je svakodnevno vježbanje ili vježbanje barem tri puta tjedno, po jedan sat najbolji način da spriječite liječenje i unaprijedite svoje fizičko ili mentalno zdravlje!

*Komentiraj*

IZRAČUN INDEKSA TJELESNE MASE

kg
cm
Powered by Vitathlon