NORDIJSKO HODANJE

Skijanje bez skija

Počeci nordijskog hodanja vezani su za skijaško trčanje. Naime, finski su skijaši u ljetnim mjesecima, kada nema snijega, trenirali «na suho» odnosno izvodili simulaciju svog sporta pomoću štapova, ni ne sluteći da će biti zaslužni za izum jedne sasvim nove vrste aktivnosti.

Termin “nordijsko hodanje” u rječnike ulazi početkom 90-tih godina prošlog stoljeća.

Od Finske do svih krajeva svijeta

 Lako dostupno, relativno jeftino, jednostavno i veoma učinkovito, nordijsko hodanje danas je sve popularnije u svijetu, a mogu ga prakticirati gotovo svi: od djece i pretilih osoba do sportaša koji ga koriste za održavanje kondicije, starijih osoba i onih koji imaju problema s cirkulacijom te bolovima u zglobovima.  Nordijsko se hodanje preporučuje kao savršena vježba osobe s prekomjernom težinom jer je potrošnja omraženih kalorija veća za čak 40% nego kod običnog hodanja, a, ovisno o tempu, može se eliminirati i do 400 kalorija u jednom satu.
 
 
 
 
7716_NordicWalking_ContentImage

 

Za razliku od običnog hodanja koje pokreće isključivo donji dio tijela, nordijsko hodanje uključuje cijelo tijelo te iznimno učinkovito djeluje na opću izdržljivost, stres, migrenu, srce, osteoporozu, pojavu dijabetesa, artritis i bolove u kralježnici, no iako se čini lako izvedivo, za njega je izuzetno važna tehnika.

Budući da smanjuje opterećenje zglobova, nogu i leđa za čak 30%, štapovi su obavezni rekvizit jer pomoću njih možete rasporediti težinu tijela na «sve četiri» (2 noge i 2 ruke sa štapovima).

Da bi vam to uspjelo, dužina štapova (teleskopskih ili fiksnih) mora iznositi 0,7 x vaša visina, glava i leđa moraju biti uspravni, ramena lagano zabačena unatrag, ruke savijene, a ritam kretanja ujednačen. Iako se nordijsko hodanje može izvoditi na bilo kakvom terenu, za početak vježbajte na ravnom terenu, a nakon toga se možete uputiti u brdovite predjele, gdje ćete pritom moći uživati u prirodi i svježem zraku…

 Za rekreativce i za sportaše

 

Nordijskim hodanjem služe se podjednako rekreativci i profesionalni sportaši. Zbog svoje jednostavnosti i prilagodljivosti različitim terenima može poslužiti kao aktivnost za održavanje općeg zdravlja, ali i kao dio intenzivnih priprema za naporna sportska natjecanja. Evo nekoliko najznačajnijih prednosti nordijskog u odnosu na “obično” hodanje:

  • povećanje ukupne snage i izdržljivosti svih važnijih mišića, kao i cijelog gornjeg dijela tijela
  • lakše svladavanje uspona
  • trošenje veće količine kalorija nego kod običnog hodanja
  • poboljšana ravnoteža i stabilnost zbog upotrebe štapova
  • značajno rasterećenje kukova, koljena i zglobova
  • ravnomjeran pritisak na kosti gornjeg i srednjeg dijela tijela
  • duži korak i veća brzina hodanja

*Komentiraj*

IZRAČUN INDEKSA TJELESNE MASE

kg
cm
Powered by Vitathlon